Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
375 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 23:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.229.1:791.228 (1) |
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1699) |
SM ISO690:2012 TIPA, Violeta. Documentarul de animaţie: reflecţii ecologice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 141-148. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.229.1:791.228 | ||||||
Pag. 141-148 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Căutările în domeniul fi lmului de animaţie au provocat o nouă formulă de refl ectare a lumii. Este vorba de aşa-numitul documentar de animaţie care, prin prisma tehnicilor şi a limbajului său specifi c, are posibilitatea să abordeze cele mai stringente probleme ale societăţii. În această formulă a documentarului de animaţie se înscriu şi majoritatea fi lmelor semnate de Ghenadie Popescu, artist independent din Republica Moldova. Viziunile sale artistice converg cu dorinţa de a-şi exprima atitudinea faţă de realitatea cotidiană. Analizând seria de pelicule dedicate râurilor – Râul Ichel (2012), Râul Racovăţ (septembrie, 2013), Râul Camenca (2014), Râul Răut (iulie-septembrie, 2015), Râul Ciorna (august, 2016), putem confi rma că Gh. Popescu şi-a găsit stilul său artistic dea transmite un mesaj angajat social şi politic prin limbajul specifi c al artei cinematografi ce, combinând imaginile reale cu păpuşa animată. Seria de pelicule dedicate râurilor noastre nu doar imprimă frumuseţea peisajelor autohtone, demonstrând existenţa unor valori autohtone, ci şi atenţionează asupra problemelor ecologice existente. |
||||||
Cuvinte-cheie film de animaţie, documentar de animaţie, film ecologic, Ghenadie Popescu, animation film, animation documentary, ecological film, Ghenadie Popescu |
||||||
|