Documentarul de animaţie: reflecţii ecologice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
375 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 23:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.229.1:791.228 (1)
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1699)
SM ISO690:2012
TIPA, Violeta. Documentarul de animaţie: reflecţii ecologice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 141-148. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Documentarul de animaţie: reflecţii ecologice

Animation documentary: ecological reflections

CZU: 791.229.1:791.228

Pag. 141-148

Tipa Violeta
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Căutările în domeniul fi lmului de animaţie au provocat o nouă formulă de refl ectare a lumii. Este vorba de aşa-numitul documentar de animaţie care, prin prisma tehnicilor şi a limbajului său specifi c, are posibilitatea să abordeze cele mai stringente probleme ale societăţii. În această formulă a documentarului de animaţie se înscriu şi majoritatea fi lmelor semnate de Ghenadie Popescu, artist independent din Republica Moldova. Viziunile sale artistice converg cu dorinţa de a-şi exprima atitudinea faţă de realitatea cotidiană. Analizând seria de pelicule dedicate râurilor – Râul Ichel (2012), Râul Racovăţ (septembrie, 2013), Râul Camenca (2014), Râul Răut (iulie-septembrie, 2015), Râul Ciorna (august, 2016), putem confi rma că Gh. Popescu şi-a găsit stilul său artistic dea transmite un mesaj angajat social şi politic prin limbajul specifi c al artei cinematografi ce, combinând imaginile reale cu păpuşa animată. Seria de pelicule dedicate râurilor noastre nu doar imprimă frumuseţea peisajelor autohtone, demonstrând existenţa unor valori autohtone, ci şi atenţionează asupra problemelor ecologice existente.

Searches in the field of animation film have provoked a new formula for refl ecting the world. This is about the so-called animation documentary, which in terms of techniques and its specific language, has the possibility to address the most pressing issues of society. Most of the films, signed by Ghenadie Popescu, an independent artist from the Republic of Moldova, are included in this formula of animation documentary. His artistic visions converge with the desire to express his attitude towards everyday reality. Analyzing the series of fi lms dedicated to rivers: the Ichel River (2012), the Racovăţ River - September 2013, the Camenca River (2014), the Răut River, July-September 2015, the Ciorna River, August 2016, we can confirm that Ghenadie Popescu has found his artistic style of conveying a socially a politically engaged message through the specific language of film art, combining real images with animated puppetry. The series of films dedicated to our rivers not only imprints the beauty of local landscapes, demonstrating the existence of local values, but also draws attention to the existing ecological issues.

Cuvinte-cheie
film de animaţie, documentar de animaţie, film ecologic, Ghenadie Popescu,

animation film, animation documentary, ecological film, Ghenadie Popescu