Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
327 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-04-24 19:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.614.332.087.2:780.616.433]:781.61 (1) |
Music (1809) |
SM ISO690:2012 ANDRIEŞ, Vladimir, BUINOVSCHI, Vadim. Două bijuterii muzicale: Salut d’amour și Bizarrerie de Edward Elgar. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 52-58. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: [780.8:780.614.332.087.2:780.616.433]:781.61 | ||||||
Pag. 52-58 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezentul articol ne propunem analiza particularităţilor compoziţionale şi stilistice a două miniaturi pentru vioară şi pian de E. Elgar – Salut d’amour şi Bizarrerie – compuse în anii 1888-1890, completându-le cu recomandări care ar putea fi utile violoniştilor în procesul de studiere şi interpretare a acestor bijuterii muzicale. Salut d’amour este o piesă lirică, de salon, în stilul caracteristic scrisului componistic al compozitorului exprimat prin simplitate, proprie acestei perioade timpurii de creaţie. Fiind considerată o lucrare accesibilă atât pentru publicul larg cât şi pentru violoniştii amatori, ea este frecvent prezentă în concerte de tip divertisment. Bizarrerie este o piesă de virtuozitate, ce refl ectă caracteristicile stilului violonistic elgarian prin alternarea procedeelor de staccato, a fi gurilor ritmice punctate şi staccato-volant. Considerăm, că denumirea miniaturii refl ectă caracterul capricios, ce persistă pe parcursul discursului muzical, prezent şi în structura ei mai puţin obişnuită. |
||||||
Cuvinte-cheie E. Elgar, miniaturi, vioară, Salut d’Amour, Bizarrerie, Elgar, miniatures, violin, Salut d’amour, Bizarrerie |
||||||
|