Viziuni analitico-interpretative asupra sonatei pentru flaut și pian de Vladimir Ciolac
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
266 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-27 12:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[780.8:780.641.2.082.2]:781.6 (4)
Music (1804)
SM ISO690:2012
MELNIC, Victoria, SERBINOV, Maria. Viziuni analitico-interpretative asupra sonatei pentru flaut și pian de Vladimir Ciolac . In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 42-51. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Viziuni analitico-interpretative asupra sonatei pentru flaut și pian de Vladimir Ciolac

Analytical-interpretative visions on the sonata for flute and piano by Vladimir Ciolac

CZU: [780.8:780.641.2.082.2]:781.6

Pag. 42-51

Melnic Victoria, Serbinov Maria
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Vladimir Ciolac este unul dintre cei mai cunoscuţi reprezentanţi ai culturii muzicale din Republica Moldova de la confl uenţa secolelor XX-XXI care desfăşoară o activitate prolifi că de dirijor, compozitor şi pedagog. Deşi axa centrală a acestei activităţi o reprezintă muzica corală, V. Ciolac a abordat în creaţia sa mai multe genuri ale muzicii instrumentale, inclusiv sonata. Prezentul articol este consacrat analizei Sonatei pentru fl aut şi pian compusă în anul 1986. Deşi monopartită, compoziţia Sonatei relevă structura tipică unui alegro de sonată mai mult sau mai puţin tradiţional în care, în anumite secţiuni, se observă şi manifestarea latentă a funcţiilor celorlalte părţi ale formei ciclice. Astfel, constatăm că Sonata lui V. Ciolac îmbină elemente tipice sonatelor clasico-romantice şi trăsături caracteristice gândirii muzicale din a doua jumătate a secolului XX, demonstrând tendinţa spre depăşirea unor tipare preexistente şi diversifi carea formelor de desfăşurare a discursului muzical.

Vladimir Ciolac is one of the most famous representatives of musical culture in the Republic of Moldova since the confl uence of the 20th-21st centuries who carries out a prolifi c activity of conductor, composer and pedagogue. Although the central axis of this activity is represented by choral music V. Ciolac approached in his creation several genres of instrumental music, including the sonata. Th is article is devoted to the analysis of the Sonata for fl ute and piano composed in 1986. Although monopartite, the composition of the Sonata reveals the typical structure of a more or less traditional sonata allegro in which in some sections the latent manifestation of the functions of the other parts of the cyclic form is observed. . Th us, we fi nd that V. Ciolac’s Sonata combines elements typical of classical-romantic sonatas and features characteristic of musical thinking in the second half of the 20th century, demonstrating the tendency to overcome pre-existing patterns and diversify the forms of musical discourse.

Cuvinte-cheie
sonata pentru flaut și pian, Vladimir Ciolac, forma de sonată, sonată monopartită,

sonata for flute and piano, Vladimir Ciolac, sonata form, one-part sonata