Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
266 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-10-27 12:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.641.2.082.2]:781.6 (4) |
Music (1804) |
SM ISO690:2012 MELNIC, Victoria, SERBINOV, Maria. Viziuni analitico-interpretative asupra sonatei pentru flaut și pian de Vladimir Ciolac . In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 42-51. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: [780.8:780.641.2.082.2]:781.6 | |||||
Pag. 42-51 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Vladimir Ciolac este unul dintre cei mai cunoscuţi reprezentanţi ai culturii muzicale din Republica Moldova de la confl uenţa secolelor XX-XXI care desfăşoară o activitate prolifi că de dirijor, compozitor şi pedagog. Deşi axa centrală a acestei activităţi o reprezintă muzica corală, V. Ciolac a abordat în creaţia sa mai multe genuri ale muzicii instrumentale, inclusiv sonata. Prezentul articol este consacrat analizei Sonatei pentru fl aut şi pian compusă în anul 1986. Deşi monopartită, compoziţia Sonatei relevă structura tipică unui alegro de sonată mai mult sau mai puţin tradiţional în care, în anumite secţiuni, se observă şi manifestarea latentă a funcţiilor celorlalte părţi ale formei ciclice. Astfel, constatăm că Sonata lui V. Ciolac îmbină elemente tipice sonatelor clasico-romantice şi trăsături caracteristice gândirii muzicale din a doua jumătate a secolului XX, demonstrând tendinţa spre depăşirea unor tipare preexistente şi diversifi carea formelor de desfăşurare a discursului muzical. |
|||||
Cuvinte-cheie sonata pentru flaut și pian, Vladimir Ciolac, forma de sonată, sonată monopartită, sonata for flute and piano, Vladimir Ciolac, sonata form, one-part sonata |
|||||
|