Articolul precedent |
Articolul urmator |
400 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-09 17:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[159.922.7:373.1.015] (1) |
Psychology (3548) |
Kinds of school providing general education (2166) |
SM ISO690:2012 RACU, Iulia. Determinantele psihologice ale anxietății la școlarii mici. In: Psihologia în mileniul III – provocări și soluții, 25-26 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Vol.1, pp. 189-195. ISBN 978-9975-50-246-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologia în mileniul III – provocări și soluții Vol.1, 2020 |
||||||||
Conferința "Psihologia în mileniul III – Provocări și Soluții" Bălți, Moldova, 25-26 octombrie 2019 | ||||||||
|
||||||||
CZU: [159.922.7:373.1.015] | ||||||||
Pag. 189-195 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
The article is devoted to the study of anxiety and its determinants at little school children. In research were included 170 little school children. As results we established that 44,11% little school children have a high level of anxiety. In this age anxiety can be conditioned by family in which children are growing up (family composition), family climate (favourable family si-tuation, family anxiety, family conflict, the sense of inferiority, family hostility) and self-esteem. |
||||||||
Cuvinte-cheie anxiety, little school children, anxiety determinants, family, self-esteem. |
||||||||
|