Particularitățile psihologice ale școlarului mic
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
270 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 18:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.015.3 (59)
Kinds of school providing general education (2014)
SM ISO690:2012
MIRANCEA , Georgiana. Particularitățile psihologice ale școlarului mic. In: Psihologia în mileniul III – provocări și soluții, 25-26 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Vol.1, pp. 74-75. ISBN 978-9975-50-246-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologia în mileniul III – provocări și soluții
Vol.1, 2020
Conferința "Psihologia în mileniul III – Provocări și Soluții"
Bălți, Moldova, 25-26 octombrie 2019

Particularitățile psihologice ale școlarului mic

CZU: 373.3.015.3

Pag. 74-75

Mirancea Georgiana
 
Şcoala Gimnaziala nr. 1 Mârzănești, jud. Teleorman
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2021


Rezumat

The pedagogical practice demonstrates that in the field of instruction and edu-cation identical didactic strategies generate different results depending on the individual characteristics. For an effective action any educator must give up unique patterns and preju-dices and direct his action based on the knowledge of the student's abilities, interests, attitudes, knowledge of his representations and feelings at different ages, using effective means of influence and training.

Cuvinte-cheie
pedagogical practice, knowledge, individual characteristics, Strategies, abilities.