Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-26 18:16 |
![]() CORCEVOI, Maria. Rolul pe care îl joacă simptomul în echilibrarea sistemului familial. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 339-342. ISBN 978-9975-3276-1-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediţia 4, 2018 |
|||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" 4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018 | |||||
|
|||||
Pag. 339-342 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Family therapists prefer to talk about dysfunction rather than illness because it makes it more clear what they consider to be a fundamental issue: the inability of the family members to achieve their desired goals, of approach, self-expression and meaning. When their goals can not be achieved, symptomatic behavior occurs. |
|||||
Cuvinte-cheie the family system, symptom |
|||||
|