Noi direcții în pregătirea funcționarilor publici cu statut special în cadrul MAI
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
348 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-04-21 15:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.98:351.746.1/.5 (1)
Electoral law. Voting. Electoral systems (1224)
Particular activities of public administration (1071)
SM ISO690:2012
ZAVATIN, Vasile, IONAŞCU, Vitalie. Noi direcții în pregătirea funcționarilor publici cu statut special în cadrul MAI. In: Legea şi Viaţa, 2020, nr. 12(348), pp. 36-45. ISSN 2587-4365.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Legea şi Viaţa
Numărul 12(348) / 2020 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373

Noi direcții în pregătirea funcționarilor publici cu statut special în cadrul MAI

CZU: 342.98:351.746.1/.5

Pag. 36-45

Zavatin Vasile, Ionaşcu Vitalie
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 aprilie 2021


Rezumat

Se consideră că formatul paramilitar tipic nu reușește să pregătească viitorii polițiști pentru a lucra într-un mod compatibil cu modelul de servicii polițienești orientate către comunitate și neglijează principiile de bază ale teoriei învățării adulților. În esență, pentru a produce specialiști care sunt capabili să aplice cu succes tehnici de intervenție profesională orientate către comunitate (de exemplu, colaborare pro activă cu membrii comunității, instituțiile de învățământ trebuie să instruiască recruții în vederea obținerii unor abilități necesare soluționării problemelor în mod independenți și creativ. Un polițist bine pregătit a necesitat întotdeauna o combinație unică de abilități fizice, cognitive, emoționale și interumane. Din aceste considerente, în studiul dat au fost supuse analizei principalele abilități și competențe care trebuie dezvoltate în cadrul formării și instruirii viitorilor polițiști

The typical paramilitary training format is considered not to be successful in preparing future police officers to work in a way that is compatible with the community-oriented policing model and neglects the basic principles of adult learning theory. In essence, in order to train specialists who are able to successfully apply community-oriented professional intervention techniques, for example, proactive collaboration with community members, educational institutions need to train recruits in order to acquire skills needed to solve problems independently and creative. A well-trained police officer must always have a unique combination of physical, cognitive, emotional and interpersonal skills. For these reasons, in this study were analyzed the main skills and competencies that need to be developed in the training and education of future police officers.

Cuvinte-cheie
instruire, formare, recrut, metode, adult, poliţist, abilităţi, cognitiv, emoțional, moral, social, Standard,

training, training, recruit, Methods, adult, police, skills, cognitive, emotional, moral, social, standard