Professional development of teachers through involvement in action research
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2228 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-12 14:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.14 (31)
Education (14220)
SM ISO690:2012
BARBĂROȘ, Claudia. Professional development of teachers through involvement in action research. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 128-137. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.128-137
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Professional development of teachers through involvement in action research

Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin implicarea în cercetarea-acțiune

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.128-137
CZU: 371.14

Pag. 128-137

Barbăroș Claudia
 
Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2021


Rezumat

Towards the end of the twentieth century in education appeared three functional concepts, which are based on the participatory approach to research: action research, participatory research, participatory-action research. It seems that these types of research would be of great use to teachers in the classroom. In this article we propose some suggestions for the development of literacy and research skills in students, which we consider more important in the instructional process. We would like to mention that there is currently an increasing emphasis on transdisciplinary or integrated training. Only through a constructive collaboration with colleagues from all school subjects will we be able to carry out valuable research and change the precarious situation in the direction of obtaining performance.

Spre sfârșitul secolului al XX-lea în educație au apărut trei concepte funcționale, care se bazează pe abordarea participativă a cercetării: cercetare-acțiune, cercetare participativă, cercetare-acțiune participativă. Se pare că aceste tipuri de cercetare ar fi de mare folos profesorilor din clasă. În același timp, profesorii sunt preocupați întotdeauna de găsirea de soluții pentru depășirea problemelor de învățare ale elevilor, evitarea eșecului școlar, reducerea analfabetismului funcțional etc. În acest articol propunem câteva sugestii pentru dezvoltarea abilităților de alfabetizare și cercetare la elevi, pe care le considerăm mai important în procesul de instruire. Am dori să menționăm că în prezent se pune un accent din ce în ce mai mare pe formarea transdisciplinară sau integrată. Doar printr-o colaborare constructivă cu colegii din toate disciplinele școlare vom putea realiza cercetări valoroase și vom schimba situația precară în direcția obținerii performanței.

Cuvinte-cheie
Professional development, action research, participatory research, participatory action research, functional illiteracy, school failure,

dezvoltare profesională, cercetare-acţiune, cercetare participativă, cercetare-acțiune participativă, analfabetism funcțional, eşec şcolar