Dezvoltarea competențelor inter- și transdisciplinare la elevi în cadrul orelor de chimie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
695 83
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 00:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:54 (38)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3883)
Chemistry. Crystallography. Mineralogy (2025)
SM ISO690:2012
ROTARI, Natalia, CHIŞCA, Diana, COROPCEANU, Eduard. Dezvoltarea competențelor inter- și transdisciplinare la elevi în cadrul orelor de chimie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 88-96. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.88-96
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Dezvoltarea competențelor inter- și transdisciplinare la elevi în cadrul orelor de chimie

Development of students inter- and transdisciplinary skills within Chemistry classes

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.88-96
CZU: 37.016:54

Pag. 88-96

Rotari Natalia, Chişca Diana, Coropceanu Eduard
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

Abordarea interdisciplinară, implicarea în activități cu caracter interdisciplinar a devenit un subiect important și generator al schimbării în curriculum-ul modern. În lucrare este efectuată o analiză bidimensională – la nivel de curriculum și prin sondaj (chestionare aplicate profesorilor de Chimie și unui grup de elevi), a gradului de evoluție a legăturilor interdisciplinare în comparație: Curriculum 2010 – versus Curriculum 2019, Republica Moldova. De asemenea sunt reliefate avantajele și dezavantajele abordării conținuturilor cu caracter interdisciplinar, necesitățile și problemele de implementare.

The interdisciplinary approach, the involvement of interdisciplinary activities has become an important and challenging tool in the modern curriculum. This article performs a two-dimensional analysis – at curriculum level and by survey (questionnaires applied to Chemistry teachers and a group of students), the degree of evolution of interdisciplinary links in comparison: Curriculum 2010 – Curriculum 2019, Republic of Moldova. Also highlighted are the advantages and disadvantages addressing interdisciplinary content, implementation needs and issues.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, abordare STEM, competențe specifice la Chimie,

interdisciplinarity, transdisciplinarity, STEM approach, specific skills in chemistry