Studiul elementelor de etică în cercetarea de marketing aplicabile în domeniul farmaceutic
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
601 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 06:47
SM ISO690:2012
RAIS, Cristina, TĂEREL, Adriana-Elena, STANCU, Emilia, SOROCEANU, Valentina. Studiul elementelor de etică în cercetarea de marketing aplicabile în domeniul farmaceutic. In: Farmacia etică: istorie, realităţi şi perspective.: Conferinţă dedicată memoriei Vasile Procopişin - Patriarhul farmaciei Moldave, doctor habilitat în ştiinţe farmaceutice, profesor universitar şi Nadejda Ciobanu, doctor în ştiinţe farmaceutice, conferenţiar universitar, 19-21 aprilie 2018, Chișinău. Chișinău: Tipogr. "Imprint Star", 2018, pp. 100-106. ISBN 978-9975-3159-5-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Farmacia etică: istorie, realităţi şi perspective. 2018
Conferința "Farmacia etică: istorie, realităţi şi perspective"
Chișinău, Moldova, 19-21 aprilie 2018

Studiul elementelor de etică în cercetarea de marketing aplicabile în domeniul farmaceutic

Study of ethical elements in marketing research applicable in the pharmaceutical field


Pag. 100-106

Rais Cristina, Tăerel Adriana-Elena, Stancu Emilia, Soroceanu Valentina
 
Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“
 
Disponibil în IBN: 19 martie 2021


Rezumat

Cercetarea de marketing este un proces esențial în cunoașterea opiniei sociale, evaluarea gradului de satisfacere a cererii și adoptarea unor strategii eficiente și sustenabile pentru asigurarea dezvoltării durabile a societății. Indiferent de domeniul în care se aplică și cu atât mai mult în marketingul farmaceutic unde factorii de decizie trebuie să justifice fiecare hotârâre în termeni financiari și beneficii pentru pacienți, într-un mediu în care resursele sunt tot mai puține, desfășurarea studiilor cu respectarea principiilor etice de cercetare este foarte importantă pentru toți actorii implicați: pacienți, profesioniști, companii, ministere. Într-o societate în care se pune tot mai mult accent pe eliminarea barierelor și promovarea liberei circulații, a liberei judecăți și a liberului arbitru, nu trebuie pierdute din vedere elementele de etică profesională, care prezintă aplicabilitate universală. Acesta este motivul pentru care tot mai mulți specialiști sunt interesați de informații și cunoștințe actuale din domeniul cercetării și eticii marketingului farmaceutic

Marketing research is an essential process in knowing social opinion, assessing the degree of satisfaction of demand and adopting efficient and sustainable strategies to ensure sustainable development of society. Regardless of the field in which it is applied, and even more so in pharmaceutical marketing where decision-makers have to justify each decision in financial terms and benefits for patients, in an environment where resources are scarce, the conduct of ethical studies research is very important for all actors involved: patients, professionals, companies, ministries. In a society where there is increasing emphasis on removing barriers and promoting free movement, free judgment and free will, one must not lose sight of the elements governing the professional ethics, which are universal in scope. This is why more and more specialists are interested in current information and knowledge in the field of research and ethics of pharmaceutical marketing

Cuvinte-cheie
etică, cercetare, marketing farmaceutic,

ethics, research, pharmaceutical marketing