Competența transdisciplinară în procesul educațional. Aspecte metodologice și manageriale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1283 110
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 14:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016 (1401)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3845)
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian, CALLO, Tatiana, MARDARI, Angela. Competența transdisciplinară în procesul educațional. Aspecte metodologice și manageriale. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 5, pp. 24-34. ISBN 978-9975-76-324-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2021
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021

Competența transdisciplinară în procesul educațional. Aspecte metodologice și manageriale

CZU: 37.016

Pag. 24-34

Ghicov Adrian1, Callo Tatiana2, Mardari Angela3
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Universitatea de Stat din Moldova,
3 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2021


Rezumat

Organizarea unui învățământ transdisciplinar presupune multă flexibilitate a activității și conduce la suprimarea diviziunii în domenii. El poate fi reprezentat prin problema care stă la baza învățării/formării atitudinilor și competențelor vitaliste ale elevilor; situația de învățare, care este un stimul pentru examinarea conținuturilor furnizate de disciplinele școlare selectate; secvențele de învățare, care sintetizează și precizează conținuturile în baza valorii lor în rezolvarea problemei și dezvăluirea noțiunii-cheie; disciplinele școlare „contribuabile” la formarea elevului.

Cuvinte-cheie
viziune transdisciplinară, competență vitalistă, situaţie de învăţare, atitudine, proiectare transdisciplinară, proiect tipologic transdisciplinar