Educaţie pentru sustenabilitate
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
793 86
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 09:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4227)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3884)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Educaţie pentru sustenabilitate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 1(125), pp. 54-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4560639
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(125) / 2021 / ISSN 1810-6455

Educaţie pentru sustenabilitate

Education for Sustainability

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4560639
CZU: 37.01

Pag. 54-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2021


Rezumat

Educaţia pentru sustenabilitate poate fi definită şi analizată prin raportarea sa la conceptul de dezvoltare durabilă, elaborat şi promovat, în ultimele decenii, la nivelul mai multor ştiinţe socioumane, în urma unor cercetări fundamentale şi operaţionale, dezvoltate amplu la nivel intradisciplinar, interdisciplinar, pluridisciplinar/ multidisciplinar şi transdisciplinar. Sustenabilitatea reprezintă, astfel, capacitatea sistemului social, abordat global şi parţial (economic, politic, cultural, comunitar, natural) de dezvoltare durabilă în condiţiile valorificării optime a resurselor sale din perspectiva cerinţelor prezentului, dar şi ale viitorului. Educaţia pentru sustenabilitate defineşte capacitatea sistemului şi a procesului de învăţământ de dezvoltare durabilă pe termen scurt, dar, mai ales, mediu şi lung. La nivel de concept pedagogic operaţional, are ca sferă de referinţă calitatea superioară, durabilă, a sistemului de învăţământ – deschis spre educaţia permanentă şi spre autoeducaţie – şi a procesului de învăţământ, care formează şi dezvoltă competenţa educatului (elevului, studentului etc.) de învăţare/autoînvăţare eficientă pe tot parcursul vieţii.

Education for sustainability can be defined and analyzed by its relation to the concept of sustainable development, developed and promoted in recent decades in several socio-human sciences, following fundamental and operational research, and developed extensively at an intradisciplinary, interdisciplinary, multidisciplinary, and transdisciplinary level. Sustainability thus represents the capacity of the social system, approached globally and partially (from an economic, political, cultural, community, and natural perspective), of sustainable development in the conditions of optimal capitalization of its resources from the perspective of present and future demands. Sustainability education defines the capacity of the education system and the process of sustainable development in the short term, but especially in the medium and long term. At the level of operational pedagogical concept, its reference sphere is the superior, sustainable quality of the education system – open to lifelong learning and self-education – and of the educational process, which forms and develops the ability of the educated (pupil, student etc.) for effective lifelong learning/self-learning.

Cuvinte-cheie
educaţie pentru sustenabilitate, dezvoltare durabilă, sistem de învățământ, învăţare pe tot parcursul vieţii,

sustainability education, sustainable development, education system, lifelong learning