Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
572 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-12 00:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:811.135.1’374 (1) |
Organization of instruction (533) |
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456) |
SM ISO690:2012 COSOVAN, Olga. Definirea сuvintelor ca parte a competenței de comunicare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 1(125), pp. 16-19. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4560583 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 1(125) / 2021 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4560583 | |||||||
CZU: 37.091:811.135.1’374 | |||||||
Pag. 16-19 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Necesitatea de a defini termeni din domeniul academic și profesional, precum și cuvinte sau expresii uzuale conduce spre asimilarea unor modele funcționale de definiții, care sunt valorificate de fiecare dată când interlocutorul o cere. Modelele sunt puncte de referință în trama dezvoltării competențelor de comunicare și includ a) definițiile științifice pe care studiile instituționalizate le presupun sau chiar, prin curriculumul 2019, le stipulează; b) definițiile lexicografice ale numeroaselor cuvinte uzuale sau neologice, învechite, regionale etc.; c) explicațiile /definițiile din dicționarele enciclopedice. Asimilarea acestor modele este un exercițiu complex și de durată, extins pentru toată perioada de studii, care se soldează cu definiții construite lejer în procesul de comunicare. |
|||||||
Cuvinte-cheie definire, termen, lexicografie, articol lexicografic, dicționar enciclopedic, defining, term, lexicography, dictionary entry, Encyclopedia |
|||||||
|