Definirea сuvintelor ca parte a competenței de comunicare
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
572 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-12 00:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:811.135.1’374 (1)
Organization of instruction (533)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Definirea сuvintelor ca parte a competenței de comunicare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 1(125), pp. 16-19. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4560583
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(125) / 2021 / ISSN 1810-6455

Definirea сuvintelor ca parte a competenței de comunicare

Word-Definition Skills as Part of Communication Competence

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4560583
CZU: 37.091:811.135.1’374

Pag. 16-19

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2021


Rezumat

Necesitatea de a defini termeni din domeniul academic și profesional, precum și cuvinte sau expresii uzuale conduce spre asimilarea unor modele funcționale de definiții, care sunt valorificate de fiecare dată când interlocutorul o cere. Modelele sunt puncte de referință în trama dezvoltării competențelor de comunicare și includ a) definițiile științifice pe care studiile instituționalizate le presupun sau chiar, prin curriculumul 2019, le stipulează; b) definițiile lexicografice ale numeroaselor cuvinte uzuale sau neologice, învechite, regionale etc.; c) explicațiile /definițiile din dicționarele enciclopedice. Asimilarea acestor modele este un exercițiu complex și de durată, extins pentru toată perioada de studii, care se soldează cu definiții construite lejer în procesul de comunicare.

The need to define academic and professional terms along with common-use words or idioms leads to the assimilation of certain functional models for definitions, which are applied whenever the communicative context demands it. These models are points of reference on the itinerary of communication skills development. They include: a) the scientific definitions implied by formal education (and, in fact, required by it since the 2019 National Curriculum); b) the dictionary definitions of numerous common-use, newly created, archaic, dialectal etc. words; c) the explanations/definitions provided by encyclopedias. Assimilating these models is a complex and lengthy exercise, extended over the whole school period, which, if successful, results in an ability to easily construct definitions while communicating at any level.

Cuvinte-cheie
definire, termen, lexicografie, articol lexicografic, dicționar enciclopedic,

defining, term, lexicography, dictionary entry, Encyclopedia