Articolul precedent |
Articolul urmator |
485 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-01 13:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1313) |
General questions of didactics and method (1201) |
SM ISO690:2012 NARIŢA, Ionel. Rolul înțelegerii în educație. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 42-56. ISBN 978-9975-3492-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020 | ||||||
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane" Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 42-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actul de predare este un act de comunicare. Profesorul trimite în mod intențional și convențional un mesaj către elevii săi. Mesajul dobândește înțeles tocmai pentru că este intențional și convențional. Mesajele pot fi înțelese, deoarece există semne. Semnele sunt expresii care au un înțeles obiectiv, respectiv, înțelesul unui semn este un obiect. Dacă avem în vedere teza lui Saussure că limbajul este un sistem de semne, urmează că limbajul nu poate fi redus la semne, deci trebuie să existe expresii lingvistice care nu sunt semne. Înțelesul acestor expresii trebuie să fie subiectiv. Am ajuns la rezultatul că înțelesul nu este întotdeauna obiectiv, trebuind să aibă o componentă subiectivă. Prin urmare, elevii nu pot înțelege în întregime și în mod adecvat mesajele trimise de profesor. La rândul său, singurul lucru pe care îl poate face profesorul este să susțină un discurs, neavând la dispoziție mijloace de a controla modul în care elevii vor folosi discursul său. |
||||||
Cuvinte-cheie înțeles, înțelegere, comunicare, predare, meaning, understanding, communication, teaching |
||||||
|