Rolul înțelegerii în educație
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
485 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-01 13:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1313)
General questions of didactics and method (1201)
SM ISO690:2012
NARIŢA, Ionel. Rolul înțelegerii în educație. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 42-56. ISBN 978-9975-3492-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane"
Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020

Rolul înțelegerii în educație

The educational role of understanding

CZU: 37.02

Pag. 42-56

Nariţa Ionel
 
Universitatea de Vest, Timişoara
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2021


Rezumat

Actul de predare este un act de comunicare. Profesorul trimite în mod intențional și convențional un mesaj către elevii săi. Mesajul dobândește înțeles tocmai pentru că este intențional și convențional. Mesajele pot fi înțelese, deoarece există semne. Semnele sunt expresii care au un înțeles obiectiv, respectiv, înțelesul unui semn este un obiect. Dacă avem în vedere teza lui Saussure că limbajul este un sistem de semne, urmează că limbajul nu poate fi redus la semne, deci trebuie să existe expresii lingvistice care nu sunt semne. Înțelesul acestor expresii trebuie să fie subiectiv. Am ajuns la rezultatul că înțelesul nu este întotdeauna obiectiv, trebuind să aibă o componentă subiectivă. Prin urmare, elevii nu pot înțelege în întregime și în mod adecvat mesajele trimise de profesor. La rândul său, singurul lucru pe care îl poate face profesorul este să susțină un discurs, neavând la dispoziție mijloace de a controla modul în care elevii vor folosi discursul său.

The teaching act is a communication act. The teacher sends intentionally and conventionally a message to his students. Since the message is intentional and conventional, it has a meaning. A message can be understood because there are signs. The signs are expressions with an objective meaning, namely, the meaning of a sign has to be an object. If we take into account the Saussure thesis that the language is a system of signs, it follows that language cannot be reduced to signs, and consequently, there are linguistic expressions having a subjective meaning. We reach the result that meaning is not entirely objective, but there should be a subjective component of it. It follows that the pupils cannot completely understand the messages sent by the teacher. The only thing that the teacher can do is to speak a discourse, and he cannot manage the ways the students will use his discourse.

Cuvinte-cheie
înțeles, înțelegere, comunicare, predare,

meaning, understanding, communication, teaching