Articolul precedent |
Articolul urmator |
445 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-24 17:11 |
SM ISO690:2012 COJOCARU-BOROZAN, Maia, BUZENCO, Valeria. Interferențe ale sociologiei emoțiilor cu filosofia emoțiilor în aria pedagogiei culturii emoționale. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 2, 27 aprilie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediția 2-a, pp. 400-404. ISBN 978-9975-3260-0-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 2-a, 2018 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" 2, Bălți, Moldova, 27 aprilie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 400-404 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The present article presents the arguments of the researchers regarding the interrelationship between the sociology of emotions and the philosophy of emotions within the realm of the pedagogy of emotional culture, regulated within the social structures by norms, values, and cultural beliefs. Based on the research in the field of sociology of emotions, when people learn, they activate both, the social and the cognitive (analytical) brain; the generated skills being in constant interrelationship. Therefore, the implicit and explicit purpose of human personality development must be the development of emotional culture. |
||||||
|