Articolul precedent |
Articolul urmator |
530 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 09:04 |
SM ISO690:2012 MARTIS, Cristina Paraschiva. Activitatea de lectură în bibliotecă. In: Bibliotecile din învățământ în proces continuu de dezvoltare și transformare: Symposia investigatio bibliotheca, Ed. 13, 19 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: ULIM, 2020, Ediția 12, pp. 37-39. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Bibliotecile din învățământ în proces continuu de dezvoltare și transformare Ediția 12, 2020 |
||||||
Conferința "Bibliotecile din învățământ în proces continuu de dezvoltare și transformare " 13, Chişinău, Moldova, 19 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 37-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Elevii (mai ales cei din ciclul liceal) nu pot întotdeauna să studieze acasă, în special pentru că nu au material documentar necesar. Datorită volumului tot mai mare din informaţii, necesităţile de documentare cresc şi nicio bibliotecă personală nu poate fi satisfăcătoare. De aceea elevii sunt obligaţi, de multe ori, să lucreze în biblioteci, instituţii care trebuie să se integreze în mediul lor de activitate intelectuală. Biblioteca şcolară este parte integrantă a procesului de formare. Instruire şi educare, răspunzând cerinţelor de formare, educare, lectură, documentare, recreere şi studiu al elevilor şi cadrelor didactice. Biblioteca exercită un rol important în orientarea intelectuală a utilizatorilor săi, în informarea şi menţinerea gustului pentru lectură, pentru studiu, în scopul cristalizării unui sistem de informare propriu. Prin activitatea sa, biblioteca şcolară participă la realizarea obiectivelor sistemului de învăţământ, în ansamblul său, precum şi obiectivelor educaţionale, pe etape de studii şi profiluri de învăţământ. Un rol imortant îl are bibliotrcarul de a-i aduce pe cititori în bibliotecă, a discuta cu ei, în a începe să vadă care le sunt nevoile informaţionale pe care biblioteca le-ar putea satisface. Biblioteca are ca scop atragerea elevilor către carte, familiarizarea acestora cu biblioteca şi cu serviciile pe care le oferă aceasta. Astfel elevii află ce este o bibliotecă, cum se poate împrumuta o carte la domiciliu, cum sunt aşezate cărţile şi cum le găsesc. Prezenţa constantă a bibliotecii şi bibliotecarului în viaţa de zi cu zi a şcolii e adevărata dovadă a eficienţei acestei instituţii. Bibliotecarul este un element stimulator care caută să fie un difuzor al culturii ce sălăşluieşte în încăperea instituţiei cărţilor. Bibliotecarul trebuie să ducă o muncă diferenţiată în raport cu profilul bibliotecii sale şi al cititorilor care o frecventează. El este un îndrumător al cititorului începător pe care îl poate modela prin sfaturile sale, având mereu în faţa ochilor cea mai cuprinzătoare definiţie a actului lecturii pe care a dat-o cronicarul român Miron Costin:,, … ca nu iaşte alta mai frumoasă şi mai de folos în toată viaţa omului zăbavă, decât cetitul cărţilor …”. |
||||||
Cuvinte-cheie formare, educare, instruire, studiu, training, education, training, study |
||||||
|