Curriculumul pentru domeniul Arte, profilul Muzică: actualitate şi viziuni de perspectivă.
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
514 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 11:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:78 (2)
Organization of instruction (523)
Music (1804)
SM ISO690:2012
POGOLŞA, Lilia, COTOVIŢCAIA, Daniela. Curriculumul pentru domeniul Arte, profilul Muzică: actualitate şi viziuni de perspectivă.. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 4(68), pp. 108-114. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4415237
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(68) / 2020 / ISSN 1811-5470

Curriculumul pentru domeniul Arte, profilul Muzică: actualitate şi viziuni de perspectivă.

Curriculum for the arts domain, music profile – timeliness and perspectives

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4415237
CZU: 37.091:78

Pag. 108-114

Pogolşa Lilia, Cotoviţcaia Daniela
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2021


Rezumat

Societatea modernă, prin dinamismul său, prin flexibilitatea sa, în care deschiderea spre inovaţii solicită un model nou al personalităţii umane, e capabilă să facă faţă cerinţelor secolului XXI, care s-a anunţat ca un mileniu al schimbărilor continue. În procesul dezvoltării curriculare, este important să se ţină cont de o serie de procese emergente şi provocări-cheie, în fond, toate rezultate ale democratizării şi globalizării, care au un rol determinant în conturarea priorităţilor de viitor ale educaţiei.

Modern society through its dynamism, its flexibility, in which openness to innovation requires a new model of human personality, is capable of meeting the requirements of the 21st century, which has been announced as a millennium of continuous change. In the process of curriculum development, it is important to take into account a number of emerging processes and key challenges, in substance, all the results of democratization and globalization, which play a key role in shaping education priorities for the future. At the same time, trends in curriculum development at international level must also be followed. The non-formal curriculum for the Arts domain, the music profile will generate a system of hierarchical components that will perform two main functions: the adjustable function – targeted by the teleological component and the strategic function – covered by the content and procedure components.

Cuvinte-cheie
curriculumul la profilul Muzică, învățământ nonformal, proces de formare, competenţă muzicală,

music curriculum, non-formal education, training process, music competence