Performanța profesională a profesorului din învățământul special
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
399 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 00:02
SM ISO690:2012
STANCIU, Mirela. Performanța profesională a profesorului din învățământul special. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 459-463. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Performanța profesională a profesorului din învățământul special


Pag. 459-463

Stanciu Mirela12
 
1 Școala Profesională Specială „Trinitas”, Tg. Frumos, județul Iași,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

În clasă, profesorul deţine rolul principal, rol de coordonator al activităţii didactice. Activitatea didactică este un proces ce se desfăşoară respectând anumite etape, vizând atingerea anumitor obiective, dispunând de anumite resurse materiale, de timp şi umane. În acest proces didactic un rol foarte important îl deţin şi elevii. Tot mai mult se vorbeşte de rolul activ al elevului în procesul didactic. De competenţa dascălului depinde foarte mult succesul instruirii. Acesta analizează nevoiele şi particularităţile elevilor. În funcţie de aceasta, îşi stabileşte moduri cât mai eficiente de raportare la elev, moduri cât mai eficiente de comunicare; strategii în acord cu particularităţile acestuia; metode de evaluare cât mai adecvate, toate acestea pentru atingerea obiectivului final: modelarea şi transformarea personalităţii celui instruit.

In the classroom, the teacher has the main role, the role of coordinator of the teaching activity. The didactic activity is a process that takes place respecting certain stages, aiming to achieve certain objectives, having certain material, time and human resources. Students also play a very important role in this teaching process. There is more and more talk about the active role of the student in the teaching process. But the success of the training depends a lot on the teacher's competence. It analyzes the needs and particularities of students; depending on this, it establishes the most efficient ways of reporting to the student, the most efficient ways of communication; strategies according to its particularities; evaluation methods as appropriate as possible, all this in order to achieve the final objective: shaping and transforming the personality of the trained person. From a didactic point of view, to be successful means to succeed in transforming, modeling, the personality of the educated person, according to the educational objective. But to get here, the teacher must have high-level skills to help him act on the personality of the educated.