Abilitarea copiilor cu CES prin noi tehnici de lucru
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
502 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 16:50
SM ISO690:2012
SÎRBU, Adriana-Evelina, PÎRVAN, Mariana. Abilitarea copiilor cu CES prin noi tehnici de lucru. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 273-277. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Abilitarea copiilor cu CES prin noi tehnici de lucru


Pag. 273-277

Sîrbu Adriana-Evelina1, Pîrvan Mariana2
 
1 Necunoscută, România,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 ianuarie 2021


Rezumat

Abilitățile în planul cognitiv și afectiv pe care și le formează copilul prin metoda Feuerstein în procesul de mediere sunt acele abilități care remarcă la copil micro-schimbările în dezvoltarea sa. Mediatorul uman are obiectivul final de a dispărea cu timpul, adică de a conduce subiectul spre atingerea unei autonomii pentru a nu mai avea nevoie de ghidare din exterior. Programul este orientat copiilor cu diferite tipuri de cerințe educațional especiale și de comportament și poate fi aplicat și copiilor tipici. Una din contribuţiile cele mai importante ale lui Feuerstein prin această metodă constă în faptul că şi-a îndreptat atenţia dinspre funcţiile cognitive înspre procesele de control ale acestora. Obiectivul intervenţiei educative fiind acela de a potenţa capacităţile de învăţare autonomă şi de autoînvăţare.

The cognitive and emotional abilities, which the child develops through Feuerstein method during the mediation process are those that notice the micro-changes that occur in the child’s development. The final objective of the mediator (therapist) is to withdraw gradually, this means to lead the subject to reach autonomy, so that he/she shall not need any external gudiance anymore. The programme is targeted at the children with different special educational and behavioral needs and can also be applied to typical children. One of the most important contributions of the Feuerstein method is the fact that it’s creator switched focus from the cognitive functions to their control processes. The educational intervention’s goal remains to enhance independent learning and self-learning skills.

Cuvinte-cheie
abilitate, metodă Feuerstein, cognitiv, mediator, copiii cu CES, dezvoltare, educaţie, emoțional, hartă mentală