Le savoir méthodologique pour rédiger un texte scientifique en exploitant les nouvelles technologies
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
663 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 18:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.8:004.9=133.1 (1)
General methodology. Scientific and technical methods of research. Scientific analysis and synthesis (1145)
Application-oriented computer-based techniques (438)
SM ISO690:2012
SOLCAN, Angela. Le savoir méthodologique pour rédiger un texte scientifique en exploitant les nouvelles technologies. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.4, pp. 7-14. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-453-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.4, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Le savoir méthodologique pour rédiger un texte scientifique en exploitant les nouvelles technologies

CZU: 001.8:004.9=133.1

Pag. 7-14

Solcan Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2021


Rezumat

Astăzi, noile tehnologii sunt în serviciul învăţământului la toate nivelurile. Practicile inerente de utilizare a NT contribuie la formarea multiplelor competenţe şi în domeniul cercetării. Întrucât numărul documentelor disponibile se află în creştere continuă, apare riscul de a obţine o cantitate foarte mare de informaţii. Dispozitivele informaţionale de cercetare folosite de către studenţii licenţiaţi şi masteranzi nu garantează, în niciun caz, validitatea rezultatelor ştiinţifice, deoarece ele nu pot substitui procesul mintal şi reflecţia ştiinţifică a tânărului cercetător. Studiul nostru este axat pe folosirea eficientă şi adecvată a surselor virtuale în pofida lipsei unei metodologii de selectare a informaţiei prin intermediul calculatorului. Competenţa digitală a studentului-cercetător este insuficient de dezvoltată pentru a ţine piept multitudinii de provocări informaţionale în procesul de documentare. Astfel, se impune necesitatea, aşa zisei, formări tehnice modernizate, în scopul explorării eficiente a NT şi a dezvoltării competenţei de scriere ştiinţifică a studentului, de receptare şi producere a textului său ştiinţific, care constituie piatra de căpătâi în elaborarea tezelor de licenţă şi masterat în învăţământul universitar.

Cuvinte-cheie
Noile Tehnologii Informaţionale de Comunicare (NTIC), resurse informaţionale, text ştiinţific, cunoştinţe metodologice, surse virtuale