Articolul precedent |
Articolul urmator |
577 58 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 22:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.382:373.2 (3) |
Education (14306) |
Kinds of school providing general education (2013) |
SM ISO690:2012 HÎRȚAN, Ana, HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Valențe formative ale jocului în dezvoltarea personalității copilului preșcolar. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 411-414. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.382:373.2 | ||||||
Pag. 411-414 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The game is considered from the great pedagogically the most appropriate way to teach children everything. Thus we can say that the game is a first and fundamental source of the development of the human personality, of the sides of the human personality: temperament, skills, character, creativity, because it contributes to the enrichment of knowledge about the world and life. The most effective strategy, speciffic to preschool pedagogy, to model the children‘s personality, is the game, organized at all times of the day, and in all clases of activities within the kindergarten. So, the teacher‘s mission is not easy to accomplish: through the game we form and model creativity, temperaments, aptitudes, characters. |
||||||
Cuvinte-cheie game, education, the work, personality |
||||||
|