Din nou despre publicistică sau două într-o barcă: „până la...” Şi „după...”
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
410 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-23 10:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
070+821.135.1-92 (1)
Newspapers. The Press. Journalism (561)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2086)
SM ISO690:2012
GUZUN, Mihail. Din nou despre publicistică sau două într-o barcă: „până la...” Şi „după...”. In: Valori ale mass-mediei în epoca contemporană, Ed. 7, 24 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2020, Volumul VII, pp. 61-68.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valori ale mass-mediei în epoca contemporană
Volumul VII, 2020
Colocviul "Valori ale mass-mediei în epoca contemporană"
7, Chişinău, Moldova, 24 noiembrie 2020

Din nou despre publicistică sau două într-o barcă: „până la...” Şi „după...”

CZU: 070+821.135.1-92

Pag. 61-68

Guzun Mihail
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2020


Rezumat

Journalism and literature represent two types of creative interaction which cannot be questioned, even though different views have been exposed on this issue. The author says that in order to identify the mechanisms of interaction between journalism and literature, it is necessary to examine the place and role of a third component – journalism, the area that "meets both sides". The author uses also in the article examples of well-known writers’ creations from the local and international literature and for many of them journalism was the shortest way to literature. It is promoted the idea that in both journalism and literature the word is the working instrument, and the text’s writing is the ultimate purpose. This way, journalism should be considered as a genre of creative activity, as well as a form of literary work.

Cuvinte-cheie
literature, journalism, publishing, philology, word, journalistic education, literary skills