Economia verde și sistemul educațional
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
490 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 01:25
SM ISO690:2012
TIRŞU, Valentina. Economia verde și sistemul educațional. In: Sustainable Public Procurement: challenges and opportunities, Ed. 1, 20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2020, pp. 39-40.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sustainable Public Procurement: challenges and opportunities 2020
Simpozionul "Sustainable Public Procurement: challenges and opportunities"
1, Chişinău, Moldova, 20 noiembrie 2020

Economia verde și sistemul educațional

The green economy and the educational system

Зеленая экономика и образовательная система

JEL: Q57, Q01

Pag. 39-40

Tirşu Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2020


Rezumat

Lucrarea include o generalizare teoretică a noțiunii de economie verde, cât și etapele de dezvoltarea acesteaia. Dezvoltarea durabilă și promovarea economiei verzi reprezintă priorități de dezvoltare pentru Republica Moldova. Acestea își găsesc reflectarea în principalele documente de politici ale Guvernului, în special în Strategia Națională de Dezvoltare Moldova 2030. Întru-cât promovarea economiei verzi este un domeniu intersectorial, implicarea și determinarea modului de integrare a sistemului educațional în dezvoltarea sustenabilă a Republicii Moldova, este un factor determinant în această tranziție. În lucrare sunt identificate direcțiile de lucru în cadrul instituțiilor de învățământ superior, sunt descrise provocările care apar în instruirea pentru o economie verde, sunt identificate competențele impuse de o economie sustenabilă, cât și modul de evaluare a nivelului de performanță a procesului de instruire-însușire a competențelor în domeniul durabilității.

The paper includes a theoretical generalization of the notion of green economy, as well as the stages of its development. Sustainable development and the promotion of the green economy are development priorities for the Republic of Moldova. These is reflected in the main policy documents of the Government, especially in the National Development Strategy of Moldova 2030. As the promotion of the green economy is an cross-cutting field, the involvement and determination of the integration of the education system in the sustainable development of the Republic of Moldova is a determining factor in this transition. The paper identifies the directions of work in higher education institutions, describes the challenges that arise in training for a green economy, identifies the skills required by a sustainable economy, and how to assess the level of performance of the training-learning process sustainability skills.

Cuvinte-cheie
economia verde, dezvoltare durabilă, educaţie ecologică, competențe, evaluare,

green economy, sustainable development, ecological education, skills, evaluation,

зеленая экономика, устойчивое развитие, экологическое образование, навыки, оценка