Articolul precedent |
Articolul urmator |
482 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-03 17:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0 (7433) |
Education (14077) |
SM ISO690:2012 STRATAN, Victoria. Educația globală – entitate civilizatoare. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 211-218. ISBN 978-9975-3422-5-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 3-a, 2020 |
|||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 37.0 | |||||
Pag. 211-218 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul abordează problema educației globale, ca pilon esențial în procesul de formare a competențelor necesare participării responsabile într-o lume multiculturală, diversă și interdependentă. Se analizează aspecte privind definirea termenului „globalizare” și se prefigurează rolul educației globale corelativ funcțiilor educației în general. Educația globală activează valori, urmărind promovarea, interiorizarea lor și formarea unor noi competențe, necesare tinerei generații în societatea globală în care trăiesc. Se conturează, din perspectivă educaţională pozitivă şi integrată, scopul și obiectivele majore ale educaţiei globale. Se enumeră conceptele frecvent asociate educaţiei globale și tematica generală pe care o integrează educaţia globală. Finalmente, sunt prezentate câteva activități ludice centrate pe tematica educației globale, în vederea formării competențelor tipice educației globale. |
|||||
Cuvinte-cheie educaţie, globalitate, educația globală, valori, competențe, „noile educații”, problematica lumii contemporane, education, globality, global education, values, competencies, „new education”, problems of contemporary world |
|||||
|