Profilul profesorului ideal în viziunea mea
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
507 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-25 13:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12 (195)
Education (14275)
SM ISO690:2012
IFRIM, Constantin-Cătălin. Profilul profesorului ideal în viziunea mea. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 218-222. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Profilul profesorului ideal în viziunea mea

CZU: 371.12

Pag. 218-222

Ifrim Constantin-Cătălin12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Tehnologic „Sfântul Ioan de La Salle”, Pildești, jud. Neamț
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

The teacher is the leader of the didactic activity that takes place in any school, in order to achieve the objectives provided in the school documents. He is the one who imprints an educational meaning and finality on all premises and conditions, objective and subjective, participating and involved in the educational process. The information contained in the school curricula and textbooks are only latent premises, from the point of view of the formation of the human personality, they acquire educational valences after their processing and transmission by the teacher. He is the one who gives the educational means a pedagogical meaning, through the way he uses them, no matter how perfected they may be.

Cuvinte-cheie
teacher, education, training, culture