Motivația cadrelor didactice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
645 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 10:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:159.9 (13)
Education (14208)
Psychology (3362)
SM ISO690:2012
GEORGESCU, Maria. Motivația cadrelor didactice. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 206-212. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Motivația cadrelor didactice

CZU: 371.12:159.9

Pag. 206-212

Georgescu Maria12
 
1 Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vâlcea ,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

Motivation is the basis of behaviors and activities that individuals perform within the group depending on the specifics of the requests that come from one category or another of functional relationships, relationships between the subject and the tasks of the activity. In the case of working relationships, the issue of motivation is related to the meaning and reason attributed by the individual to his professional role. Depending on the way in which the social valorization of work is achieved and the social context, the motivation of the worker is also achieved.

Cuvinte-cheie
motivation, teachers, needs, satisfaction