Articolul precedent |
Articolul urmator |
396 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-06 12:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (470) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
SM ISO690:2012 CHISTOL, Ana. Interdependența formelor educației. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 166-168. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013 | ||||||
Pag. 166-168 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The three forms of education: formal, non-formal and informal allow beneficial extensions and intertwining, even though they have their own field of action and different functionalities, this articulation leading to their mutual reinforcement and to the efficiency of the educational endeavor, especially in the general educational context nowadays, which exploits the maximum responsibility of those who are educated, the community and parents‘ involvement in the educational process, interdisciplinarity, transdisciplinarity, lifelong learning, globalization. |
||||||
Cuvinte-cheie education, formal, non-formal, informal, interdependence, interpretations |
||||||
|