Articolul precedent |
Articolul urmator |
616 47 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-08 09:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.61:174:371.123 (1) |
Social psychology (975) |
Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy (390) |
Education (14312) |
SM ISO690:2012 CUZNEŢOV, Larisa. Construcția socială și etica personalității cadrului didactic: conceptul de sine, autocunoașterea, autoactualizarea și autoeficiența. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 13-17. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.61:174:371.123 | ||||||
Pag. 13-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article represents a theoretical study elaborated from the perspective of social psychology and professional deontology, which elucidates some important aspects regarding the re/social construction and the ethics of the teacher: self-concept, self-knowledge, self-actualization and personal efficiency. The aspects concerned are addressed in the context of the epistemic authority and the deontic authority of the teacher, being correlated with the self-perception and the three personality dimensions: cognitive, affective and behavioral. |
||||||
Cuvinte-cheie social psychology, social construction, teacher personality, ethics, self-concept, selfknowledge, self-actualization, self-efficacy |
||||||
|