Construcția socială și etica personalității cadrului didactic: conceptul de sine, autocunoașterea, autoactualizarea și autoeficiența
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
616 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 09:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.61:174:371.123 (1)
Social psychology (975)
Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy (390)
Education (14312)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa. Construcția socială și etica personalității cadrului didactic: conceptul de sine, autocunoașterea, autoactualizarea și autoeficiența. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 13-17. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Construcția socială și etica personalității cadrului didactic: conceptul de sine, autocunoașterea, autoactualizarea și autoeficiența

CZU: 316.61:174:371.123

Pag. 13-17

Cuzneţov Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

The article represents a theoretical study elaborated from the perspective of social psychology and professional deontology, which elucidates some important aspects regarding the re/social construction and the ethics of the teacher: self-concept, self-knowledge, self-actualization and personal efficiency. The aspects concerned are addressed in the context of the epistemic authority and the deontic authority of the teacher, being correlated with the self-perception and the three personality dimensions: cognitive, affective and behavioral.

Cuvinte-cheie
social psychology, social construction, teacher personality, ethics, self-concept, selfknowledge, self-actualization, self-efficacy