Articolul precedent |
Articolul urmator |
403 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 15:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.2 (29) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (599) |
SM ISO690:2012 LAPOŞINA, Emilia. Studiul dificultăților de adaptare școlară a copiilor cu dizabilități. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 245-250. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.2 | ||||||
Pag. 245-250 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Environmental changes in the life of any child cause changes in the child's behavior, including the adaptation to the new requirements. Research on school adaptation of children with typical development demonstrates that they may face certain difficulties in this regard, caused by a number of factors. The preliminary results of the research in question demonstrate the difficulty of adaptation and school integration of children with disabilities, as well, generated by certain factors. Thus, early detection and recovery through personalized psycho-pedagogical assistance becomes a condition for successful adaptation and integration. |
||||||
Cuvinte-cheie children with disabilities, difficulties, aadaptation, integration, reabilitation |
||||||
|