Dezvoltarea gândirii la copiii cu deficiență de văz prin metoda Feuerstein
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
495 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 19:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.32:159.922.7 (1)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (588)
Psychology (3327)
SM ISO690:2012
PÂRVAN, Mariana. Dezvoltarea gândirii la copiii cu deficiență de văz prin metoda Feuerstein. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 171-173. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Dezvoltarea gândirii la copiii cu deficiență de văz prin metoda Feuerstein

CZU: 376.32:159.922.7

Pag. 171-173

Pârvan Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

Feuerstein elaborated new methods of evaluation as well as new teaching tools, known today as dynamic assessment. The cognitive map describes the mental act in terms of several parameters that permit an analysis and interpretation of a subject's performance by locating specific problem areas and producing changes in corresponding dimensions. The manipulation of these parameters becomes highly important in the subject-examiner interaction, by helping the examiner to form and validate hypotheses regarding the subject's performance difficulties. Some children who were considered un-teachable were eventually accepted at normal school and studied successfully.

Cuvinte-cheie
visual impairments, Method, instruments, process, development, cognitively