Articolul precedent |
Articolul urmator |
495 40 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-23 19:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.32:159.922.7 (1) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (588) |
Psychology (3327) |
SM ISO690:2012 PÂRVAN, Mariana. Dezvoltarea gândirii la copiii cu deficiență de văz prin metoda Feuerstein. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 171-173. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
|||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 376.32:159.922.7 | |||||
Pag. 171-173 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Feuerstein elaborated new methods of evaluation as well as new teaching tools, known today as dynamic assessment. The cognitive map describes the mental act in terms of several parameters that permit an analysis and interpretation of a subject's performance by locating specific problem areas and producing changes in corresponding dimensions. The manipulation of these parameters becomes highly important in the subject-examiner interaction, by helping the examiner to form and validate hypotheses regarding the subject's performance difficulties. Some children who were considered un-teachable were eventually accepted at normal school and studied successfully. |
|||||
Cuvinte-cheie visual impairments, Method, instruments, process, development, cognitively |
|||||
|