Dimensiunea psihologică a educaţiei artistice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
531 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 10:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036 (246)
Education (14077)
SM ISO690:2012
MELNIC, Natalia. Dimensiunea psihologică a educaţiei artistice. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 136-139. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.7, Partea 2, 2020
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2020

Dimensiunea psihologică a educaţiei artistice

The psychological dimension of artistic education

CZU: 37.036

Pag. 136-139

Melnic Natalia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2020


Rezumat

Formarea atitudinii faţă de artă şi, prin ea, a atitudinii faţă de lucruri, de oameni, de relaţiile cu oamenii, faţă de valori, faţă de viaţă în general, consitutie unul dintre obiectivele de primă importanţă. Emoțiile și sentimentele ca reacții față de fenomenele care le provoacă, pot trezi în fiecare om sensibilitaea estetică, ducând la aprecieri fie pozitive fie negative. În practica pedagogică am sesizat că unul din momentele când elevii își deschid sufletul este cel al întâlnirii lor cu creația estetică. Prin contactul elevi – opera de artă, ei înțeleg cât de important este să ai o cultură artistică, estetică și să o apreciezi.

The formation of the attitude towards art and, through it, the attitude towards things, towards people, towards relationships with people, towards values, towards life in general, constitutes one of the objectives of primary importance. Emotions and feelings as reactions to the phenomena that cause them, can awaken in every man aesthetic sensitivity, leading to either positive or negative appreciations. In pedagogical practice I noticed that one of the moments when students open their soul is that of their encounter with aesthetic creation. Through the contact of students with the work of art, they understand how important it is to have an artistic, aesthetic culture and appreciate it.

Cuvinte-cheie
educaţie, valoare, artă, dezvoltare morală, psihologică,

education, value, art, moral, psychological development