Biblia ca potențialitate universală a educației literar-artistice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
473 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-12 12:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:22+37.036:82 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3885)
Religions originating in the Far East (16)
Literature (3493)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Biblia ca potențialitate universală a educației literar-artistice. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2020, nr. 3(58), pp. 112-120. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4269511
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(58) / 2020 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Biblia ca potențialitate universală a educației literar-artistice

The Bible as a universal potential of literary-artistic education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4269511
CZU: 37.016:22+37.036:82

Pag. 112-120

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2020


Rezumat

The author explores defining aspects of the Bible from the perspective of the principles of mythical-religious knowledge and artistic-aesthetic knowledge, as well as in relation to the theory of literary-artistic education. His discourse is structured on the values of the Bible as a cultural object, defining concepts (law book, prophecy, punitive concept, eternal life, apostolic and spiritual missionary work, self-perfection), the language of the Bible, the message of the Bible (God vs. believer vs. divine reader, revelation, the profane vs. sacredness, religious truth and scientific truth), the orthodox conception of the Bible – the given aspects being textually and contextually interpreted and correlated with the principles, teleology, contents and methodology of literary-artistic education. Through his study the author promotes concepts such as: self-fulfillment through faith and reading is the epistemic link of the Bible and literary-artistic education; the essence of the Bible to be a book lies in its implicit capacity as a complex and specific educational factor; human imperfection is the sole reason for education.

Autorul explorează aspecte definitorii ale Bibliei din perspectiva principiilor cunoașterii mitic-religioase și ale cunoașterii artistic-estetice, precum și în raport cu teoria educației literar-artistice. Discursul său este structurat pe valorile Bibliei ca obiect cultural, concepte definitorii (carte de legi, profetismul, conceptul punitiv, viața veșnică, misionarismul apostolicesc și duhovnicesc, autodesăvârșirea), limbajul Bibliei, mesajul Bibliei (Dumnezeu vs omul credincios vs cititorul cult, revelația divină, profanul vs sacralitatea, adevărul religios și adevărul științific), concepția ortodoxă asupra Bibliei, aspectele date fiind textual și contextual interpretate și corelate cu principiile, teleologia, conținuturile și metodologia educației literar-artistice. Prin studiul său autorul promovează concepte, precum: autodesăvârșirea prin credință și prin lectură constituie liantul epistemic al Bibliei și educației literar-artistice; esența Bibliei de a fi carte constă în capacitatea sa implicită de factor educativ complex și specific; nedesăvârșirea omului este unica rațiune a educației.

Cuvinte-cheie
Bible, high reader of literature, mythical-religious knowledge, artistic-aesthetic knowledge, literaryartistic education,

Biblie, cititor elevat de literatură, cunoaștere mitic-religioasă, cunoaștere artistic-estetică, educație literar-artistică