Cultura încrederii – comunicare şi cooperare
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
681 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 10:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0 (7433)
Education (14077)
SM ISO690:2012
FLUERAŞ, Vasile, MARIN, Mariana. Cultura încrederii – comunicare şi cooperare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 5(123), pp. 38-41. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256659
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(123) / 2020 / ISSN 1810-6455

Cultura încrederii – comunicare şi cooperare

The Culture of Trust: Communication and Cooperation

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256659
CZU: 37.0

Pag. 38-41

Flueraş Vasile1, Marin Mariana2
 
1 Liceul Teoretic „Avram Iancu”, Cluj-Napoca,
2 Ministerul Educației, Culturii și Cercetării
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2020


Rezumat

Articolul reprezintă o introducere în problematica deosebit de complexă a încrederii şi a culturii încrederii, factori esenţiali în succesul personal, în succesul organizaţiilor sau al instituţiilor. Mai puţin băgată în seamă până nu demult, încrederea se afirmă ca o forţă prezentă latent în subiectivitatea umană, fără de care nu există viitor sau prezent. Ca investiţie asumată de fiecare dintre noi, de organizaţii şi instituţii, încrederea şi cultura încrederii sunt cea mai preţioasă formă de capital, care trebuie să preceadă diversele iniţiative manageriale. De asemenea, cultura încrederii, la fel ca valorile, ar trebui să preceadă orice acţiune educaţională.

The article introduces the very complex issues of trust and culture of trust, essential factors in personal success and in the success of organizations/institutions. Less noticeable until recently, trust asserts itself as a latent force present in human subjectivity, without which there is no future or present. As an assumed investment by each of us, organizations, and institutions, trust and the culture of trust are the most precious form of capital, which must precede various management initiatives. Also, the culture of trust, just like values, should precede any educational action.

Cuvinte-cheie
încredere, cultura încrederii, cooperare, colaborare, cunoştinţe, capital cultural, capital intelectual,

trust, culture of trust, Cooperation, collaboration, knowledge, cultural capital, intellectual capital