Practical guidelines to the planning of a listening lesson based on taskbased learning approach
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
805 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 11:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3 (442)
Education (14269)
SM ISO690:2012
BURDUJAN, Radu. Practical guidelines to the planning of a listening lesson based on taskbased learning approach. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Socio-umanistice și Didactica Științelor Socio-umanistice, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 3, pp. 55-60. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975-76-314-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 3, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Practical guidelines to the planning of a listening lesson based on taskbased learning approach

CZU: 371.3

Pag. 55-60

Burdujan Radu
 
Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2020


Rezumat

Listening plays a fundamental role in the language acquisition, making possible the oral interaction between the learners. A focus on listening skills development as well as the application of listening strategies will help learners to decode English input and achieve bigger success in English learning. That’s why a correct designing of Listening Unit Planning Sheet is imperative. It is important for the teacher to provide different listening activities during the lessons to become actively engaged in the listening process. Nowadays authentic listening materials are considered as one of the greatest resources of teaching listening skills for EFL which should be included in EFL classes. Nevertheless, even if listeners understand all the text words, they may have significant difficulties in comprehending the whole meaning if they are not familiar with the context.

Ascultarea joacă un rol fundamental în dobândirea limbajului, făcând posibilă interacțiunea orală dintre cursanți. Accentul pe dezvoltarea abilităților de ascultare, precum și aplicarea strategiilor de ascultare, îi va ajuta pe studenți să înțeleagă conținuturile în limba engleză și să obțină un succes mai mare în învățarea limbii engleze. De aceea, este necesară o proiectare corectă a planificării unității de ascultare. Este important ca profesorul să ofere diferite activități de ascultare în timpul lecțiilor pentru a se angaja activ în procesul de ascultare. În prezent, materialele autentice de ascultare sunt considerate unele dintre cele mai mari resurse de dezvoltare a competențelor de ascultare pentru EFL, care ar trebui să fie incluse la lecțiile de engleză. Cu toate acestea, chiar dacă ascultătorii înțeleg toate cuvintele textului, pot avea dificultăți semnificative în înțelegerea întregului sens, dacă nu sunt familiarizați cu contextul.

Cuvinte-cheie
listening skill, active listening, oral communication, listening unit planning sheet, listening activities, listening input,

competențe de ascultare, ascultare activă, comunicare orală, fișă de planificare a unității de ascultare, activități de ascultare, conținut de ascultare