Gestionarea și depășirea adversităților abuzului la copii
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
718 63
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-10 01:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.06 (117)
Social problems. Human contacts, relationships (115)
SM ISO690:2012
HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia, TOIA, Maria. Gestionarea și depășirea adversităților abuzului la copii. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 10, 5-6 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2020, Ediția 10, pp. 444-452. ISBN 978-9975-3371-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 10, 2020
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
10, Chişinău, Moldova, 5-6 decembrie 2019

Gestionarea și depășirea adversităților abuzului la copii

Managing and overcoming the adversities of child abuse

CZU: 37.06

Pag. 444-452

Haheu-Munteanu Eufrosinia, Toia Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2020


Rezumat

Abusive practices can generate pathological learning that change permanently the structure of personality, alter the quality of human relationships, the concept of people and their life. Unchanged, these life scenarios are transmitted to the new generation and forming a traumatic transgenerational circuit. The phenomenon of resilience approached in a multidimensional way by correlating the individual, interpersonal and social factors comes to explain the positive adaptation model despite the abuse’s adversity. 

Practicile abuzive pot genera învăţări patologice care modifică definitiv structura personalităţii, alterează calitatea relaţiilor umane, concepţia despre oameni şi viaţă. Nemodificate, aceste scenarii de viață se transmit generației noi, formând circuite transgeneraționale traumatizante. Fenomenul rezilienței abordat multidimensional prin corelarea factorilor individuali, interepersonali și sociali vine să explice modelul adaptării pozitive la adversitatea abuzului.

Cuvinte-cheie
adversity, abuse, resilience, parental education,

adversitate, abuz, reziliență, educație parentală