Reflexia – mecanism al adaptării la mediul universitar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
644 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 14:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.33+316.6 (1)
Psychology (3383)
Social psychology (972)
SM ISO690:2012
PLEŞCA, Maria. Reflexia – mecanism al adaptării la mediul universitar. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2020, nr. 2(59), pp. 96-106. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 2(59) / 2020 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Reflexia – mecanism al adaptării la mediul universitar

Reflection - mechanism of adaptation to the university environment

CZU: 159.923.33+316.6

Pag. 96-106

Pleşca Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 iulie 2020


Rezumat

Articolul prezintă o sinteză a unei cercetări axate pe obiectivul de a determina caracteristicile reflecției în adaptarea psihologică a studenților la mediul universitar. Mediul educațional modern al învățământului superior solicită studenților un nivel înalt atât al competențelor academice, cât și al celor sociale. Aceasta actualizează problema adaptării psihologice, ne face să reconsiderăm mecanismele sale funcționale și să căutăm noi resurse de adaptare eficientă. Rezultatele studiului contribuie la înțelegerea reflecției și funcțiilor sale în adaptarea psihologică, relevă caracteristicile mecanismelor reflectorizante în reglarea procesului de adaptare la mediul universitar. De asemenea, studiul are o importanță practică, deoarece este asociat cu optimizarea procesului de adaptare în instituțiile de învățământ superior.

The article presents a synthesis of a research focused on the objective of determining the characteristics of reflection in the psychological adaptation of students to the university environment. The modern educational environment of higher education requires students to have a high level of both academic and social skills. It updates the problem of psychological adaptation, makes us reconsider its functional mechanisms and look for new resources for effective adaptation. The results of the study contribute to the understanding of reflection and its functions in psychological adaptation, reveal the characteristics of reflective mechanisms in regulating the process of adaptation to the university environment. The study is also of practical importance, as it is associated with optimizing the adaptation process in higher education institutions.

Cuvinte-cheie
reflexie, adaptare, mecanism psihologic, student,

reflection, adaptation, psychological mechanism, student