Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
909 59 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 13:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4228) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3885) |
SM ISO690:2012 PANICO, Vasile. Instruirea – formă de activitate generală a educației. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 2(20), pp. 75-81. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v20i2.75-81 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 2(20) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v20i2.75-81 | ||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 75-81 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrare se analizează relațiile dintre instruire/educația formală și educația în sens larg sociouman. Accentul este pus pe evidențierea condițiilor psihopedagogice de transformate a instruirii întru-n factor decisiv de educație. Instruirea ca activitate socioumană pune accentul pe prima componentă/latură de formare și dezvoltare a elevilor – conștiința personalității (însușirea cunoștințelor, formarea abilităților și capacităților creative de ordin mintal, formarea opiniilor, convingerilor, idealurilor etc., a comportamentului virtual) b) a doua componentă a educației – formarea comportamentului sociopractic este relativ redus/limitat. Comportamentul sociopractic în cea mai mare măsură se formează în cadrul educației în sens larg sociouman prin încadrarea nemijlocită a personalității în sistemul de activități practice rezonabile, orientate și benefic organizate (de muncă, profesionale, ecologice, științifice, politice, etc.). |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, instruire, educaţie formală, educație în sens larg sociouman, comportament virtual, conștiința și comportarea personalității, condiții psihopedagogice de realizare a funcției atitudinale în cadrul instruirii, education, training, formal education, education in the broad sense social-human, virtual behaviour, awareness and personal behaviour, psycho-pedagogical conditions for performing an attitudinal function in all the trainings |
||||||
|