Formarea competenţei de cercetare pentru asigurarea calităţii în procesul de instruire la chimie
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
548 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-31 13:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.854 (41)
Education (14306)
SM ISO690:2012
IAVIȚA, Tatiana, ANDRIEŞ, Valentina, CODREANU, Sergiu. Formarea competenţei de cercetare pentru asigurarea calităţii în procesul de instruire la chimie. In: Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă: consacrată jubileului "90 de ani ai Facultăţii Biologie şi Chimie, 21-22 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, Vol.2, pp. 36-41. ISBN 978-9975-76-308-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă
Vol.2, 2020
Conferința "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă"
Chişinău, Moldova, 21-22 martie 2020

Formarea competenţei de cercetare pentru asigurarea calităţii în procesul de instruire la chimie

CZU: 372.854

Pag. 36-41

Iavița Tatiana1, Andrieş Valentina2, Codreanu Sergiu3
 
1 Liceul Teoretic „Vlad Ioviță”, c. Cocieri, r-nul Dubăsari,
2 Liceul Teoretic “Ștefan cel Mare și Sfînt”, or. Grigoriopol,
3 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2020


Rezumat

Considerăm că această temă este actuală, deoarece piaţa contemporană de muncă solicită profesionişti universali, care au capacitatea de a schimba rapid şi efectiv sfera şi tipul activităţii, cu capacităţi de colaborare dezvoltate, capabili să lucreze în echipă, dar şi să poată lua decizii independente, să manifeste iniţiativă şi spirit inovator, să fie competenţi şi competitivi. Elevii care posedă această competenţă se implică activ în rezolvarea diferitor probleme personale şi sociale, sunt persoane dinamice şi libere de orice constrângeri externe în procesul devenirii lor. Totodată elevul care are o atitudine strategică se caracterizează prin iniţiativă, comportament pro activ în viaţa personală şi socială, poate anticipa riscurile şi poate proiecta acţiuni compensatorii. Elaborarea unor proiecte, comunicări, lucrări creative, efectuarea investigaţiilor experimentale la chimie oferă elevilor oportunităţi pentru manifestarea creativităţii şi independenţei în gândire şi acţiune, a interesului cognitiv şi a încrederii în forţele proprii, a perseverenţei în rezolvarea problemelor şi a responsabilităţii în luarea deciziilor.

We consider this topic an uptodate one, because the contemporary labor market requires universal professionals, who have the ability to quickly and effectively change the sphere and the type of activity. The expers also should possess developed collaboration capacities, capable of working as a team, but also able to make independent decisions, to show initiative and innovative spirit, to be competent and competitive. In their turn students who possess this competence are actively involved in solving different personal and social problems, tests a result, then can bicome dynamic people and free from any external constraints in the process of their. Moreover, the student who has a strategic attitude is characterized by initiative, proactive behavior in personal and social life, can anticipate risks and can design compensatory actions. Developing projects, communications, creative works, conducting experimental investigations in chemistry offer students the opportunities for shorsing their  creativity and independence in their manner of thinking and actind. They also can lead to the developmand of cognitive interest and confidence in their own strengths, perseverance in problem solving and responsibility in decision making processess.