Educație. Educația formală, nonformală și informală: delimitări și puncte de tangență
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1069 107
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 11:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (915)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3884)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Educație. Educația formală, nonformală și informală: delimitări și puncte de tangență. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 2(66), pp. 14-20. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4090442
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(66) / 2020 / ISSN 1811-5470

Educație. Educația formală, nonformală și informală: delimitări și puncte de tangență

Education. formal, nonformal and informal education: definitions and tangency points

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4090442
CZU: 37.015

Pag. 14-20

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 iulie 2020


Rezumat

This article addresses the problem of general forms of education, with the focus being on non-formal education. It is important that non-formal education is analyzed as a component part of the educational system, on the one hand, and as a component part of the education sciences, on the other hand. The comparative analysis of formal, non-formal and informal education opens up new perspectives for exploiting their efficiency in the context of lifelong education.

În articolul dat se abordează problema formelor generale ale educaţiei, accentul fiind pus pe educaţia nonformală. Important este că educaţia nonformală se analizează ca parte componentă a sistemului educaţional, întâi de toate şi apoi ca parte componentă a ştiinţelor educaţiei. Analiza comparativă a educaţiei formale, nonformale şi informale deschide noi perspective de valorificare a unei eficienţe a acestora în contextul educaţiei pe parcursul întregii vieţi.

Cuvinte-cheie
education, formal education, non-formal education, informal education, educational process, educational purpose, educational paradigm, sociocentric approach, psychocentric approach,

educaţie, educaţie formală, educaţie nonformală, educaţie informală, proces educaţional, finalitate educaţională, paradigmă educaţională, abordare sociocentrică, abordare psihocentrică