Microfinance in Lebanon: perception and facts
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1895 45
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-30 12:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
330.534.4:658.14/17(5-15) (1)
National property. National assets. Social product. Balance of the economy. Estimation of national product (217)
Business management, administration. Commercial organization (746)
SM ISO690:2012
MOUAZEN, Ali Mohamad, HERNANDEZ LARA, Ana Beatriz. Microfinance in Lebanon: perception and facts. In: Journal of Research on Trade, Management and Economic Development, 2020, nr. 1(13), pp. 45-58. ISSN 2345-1424.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Research on Trade, Management and Economic Development
Numărul 1(13) / 2020 / ISSN 2345-1424 /ISSNe 2345-1483

Microfinance in Lebanon: perception and facts

CZU: 330.534.4:658.14/17(5-15)
JEL: G210

Pag. 45-58

Mouazen Ali Mohamad1, Hernandez Lara Ana Beatriz2
 
1 Lebanese International University,
2 Universitat Rovira i Virgili - La universitat pública de Tarragona
 
 
Disponibil în IBN: 30 iunie 2020


Rezumat

This exploratory research aims to investigate the perception and facts on how Lebanese residents understand microfinance, aiming to better understand this topic and to develop microfinance sector and policies in Lebanon. This study follows a quantitative approach and clustered simple random sampling approach targeting current and prospected microfinance clients. Data pointed out that almost 60% of the Lebanese consider microfinance institutions as social charities and 18.7% knows nothing about them. Surprisingly, the majority of respondents believed that microfinance loans interest rate is lower than traditional banks. The majority of the respondents believed that microfinance credit and loans would positively affect the society, education and economy, they also believed that these loans could reduce unemployment and poverty level. The inability to pay and exchange of collateral are the two main reasons that prevent the Lebanese from taking microfinance loans. However, satisfying personal needs such as paying debit, buying a new car and marriage encourages the Lebanese to take a microcredit, followed by developing their business. Unlike other countries that conducted similar researches, the Lebanese would get a loan for personal needs and not food enhancement.

Acest studiu preliminar își propune să examineze percepțiile și faptele cu privire la modul în care poporul libanez înțelege microfinanțarea, în vederea unei mai bune înțelegeri a acestui subiect și dezvoltării sectorului microfinanțării și a politicii de microfinanțare din Liban. Acest studiu urmează o abordare cantitativă și o abordare cluster a eșantionării simple aleatorii, axate pe clienții actuali și potențiali ai organizațiilor de microfinanțare. Datele au indicat că aproape 60% dintre libanezi consideră instituțiile de microfinanțare drept organizații de caritate socială, în timp ce 18,7% nu cunosc nimic despre ele. În mod surprinzător, majoritatea respondenților au considerat că rata dobânzii la împrumuturile de microfinanțare este mai mică decât cea oferită de băncile tradiționale. Majoritatea respondenților au considerat că creditele și împrumuturile din microfinanțare vor afecta în mod pozitiv societatea, educația și economia, și, de asemenea, ei au considerat că aceste împrumuturi ar putea reduce nivelul șomajului și al sărăciei. Incapacitatea de plată și schimbul de garanții sunt două motive principale care îi împiedică pe libanezi să ia împrumuturi de la organizațiile de microfinanțare. Totuși, satisfacerea necesităților personale, cum sunt plata debitului, cumpărarea unui automobil nou și căsătoria, încurajează libanezii să ia microcredite pentru lansarea unei afaceri. Spre deosebire de alte țări în care au fost efectuate cercetări similare, libanezii iau împrumuturi pentru necesitățile personale și nu pentru îmbunătățirea nutriției.

Данное предварительное исследование направлено на изучение представлений и фактов касаюшихся осмысления феномена микрофинансирования ливанским народом, уяснения проблемы и развития сектора микрофинансирования и политики микрофинансирования в Ливане. При изучении проблемы авторами применены количественный и кластерный подход простой случайной выборки. Ориентированно исследование на текущих и потенциальных клиентов микрофинансовых организаций. Данные показывают, что почти 60% ливанцев считают микрофинансовые организации социальными благотворительными организациями, а 18,7% ничего не знают о них. Удивительно, но большинство респондентов считают, что процентная ставка по микрофинансовым займам ниже, чем ставка по кредитам традиционных банков. Большинство респондентов полагают, что микрофинансовые кредиты и займы будут иметь положительное влияние на общество, образование и экономику. Также они считают, что эти кредиты смогут снизить уровень безработицы и бедности. Невозможность оплаты и обмен залога являются двумя основными причинами, которые не позволяют ливанцам брать займы у микрофинансовых организаций. Однако удовлетворение личных потребностей, таких как погашение долга, покупка нового автомобиля и вступление в брак, побуждает ливанцев взять микрозайм, а затем развивать свой бизнес. В отличие от других стран, в которых проводились подобные исследования, ливанцы получали займы на личные нужды, а не на улучшение питания.

Cuvinte-cheie
microfinance, Microcredit, Lebanon,

microfinanţare, microîmprumut, Liban,

микрофинансирование, микрозайм, Ливан