Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
824 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-06 18:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
796.4.418 (2) |
Recreation. Entertainment. Games. Sport (1699) |
SM ISO690:2012 POTOP, Vladimir, JURAT, Valeriu. Aspecte metodice privind învățarea săriturii cu sprijin prin stând pe mâini la gimnastele de 9 ani. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2018, nr. 32(3), pp. 78-85. ISSN 1857-4114. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţa Culturii Fizice | ||||||
Numărul 32(3) / 2018 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438 | ||||||
|
||||||
CZU: 796.4.418 | ||||||
Pag. 78-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Această lucrare are ca scop principal prezentarea aspectelor metodice ale învăţării săriturii cu sprijin prin stând pe mâini la gimnastele junioare III, nivel 1 (9 ani). Problematica dată a stat la baza elaborării unui studiu experimental desfăşurat în condiţii organizatorice în cadrul secţiei de gimnastică a Clubului Sportiv Şcolar Dinamo din Bucureşti. Studiul a cuprins o singură grupă experimentală, formată din 6 gimnaste începătoare de vârsta 7-9 ani, selecţionate din întreaga grupă. În cadrul pregătirii s-au folosit probe de control pentru verificarea nivelului pregătirii fizice şi tehnice, iar succesiunea metodicii de învăţare a săriturii cu sprijin prin răsturnare cu stând pe mâini a constat în exerciţii pregătitoare pentru învăţarea structurii fazice a acestora. Rezultatele studiului scot în evidenţă îmbunătăţirea vitezei de alergare, a forţei musculaturii spatelui, a centurii scapulare şi, nu în ultimul rând, a forţei musculaturii membrelor inferioare (detenta). În ceea ce priveşte pregătirea tehnică, se evidenţiază îmbunătăţirea aterizării la punct fix, a orientării spaţio-temporale şi a combinării structurii fazice conform cerinţelor programei de clasificare la nivelul gimnastelor junioare III, nivel 1 (9 ani). Rezultatele corelării mediilor între testări şi între mijloace evidenţiază că învăţarea săriturii cu sprijin influenţează aterizarea şi la alte aparate (paralele inegale, bârna şi sol). Iar cunoaşterea structurii fazelor săriturii, a principalelor cerinţe de execuţie şi a relaţiilor existente între componentele structurilor permite stabilirea corectă a etapelor de învăţare, selecţionarea celor mai potrivite exerciţii pregătitoare şi ajutătoare, depistarea cu uşurinţă a cauzelor greşelilor, precum şi a mijloacelor de remediere a acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie gimnastică, sărituri cu sprijin, pregătire fizică, pregătire tehnică, performanţă |
||||||
|