Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
913 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 01:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374.015.3 (3) |
Education and training out of school. Further education (211) |
SM ISO690:2012 ŞAVGA, Larisa. Implementarea modelului european de învăţare pe tot parcursul vieţii în Republica Moldova. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2020, nr. 1(56), pp. 122-129. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4095075 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 1(56) / 2020 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4095075 | ||||||
CZU: 374.015.3 | ||||||
Pag. 122-129 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lifelong learning has become a priority in European educational policies due to the importance and impact which the implementation of this concept has on the economic development, society and each person. The article analyzes the European policies and trends in the field of lifelong learning, the situation and the deficiencies existing in the Republic of Moldova; it points out the priority actions that are required at national and institutional level in order to stimulate this activity in our country, as well as it highlights the role of universities in this process. |
||||||
Cuvinte-cheie lifelong learning, formal, non-formal, informal education, training, socio-economic development, skills, strategy, a European space for lifelong learning, învăţarea pe tot parcursul vieţii, educaţie formală, non-formală, informală, formare profesională, dezvoltare socioeconomică, competențe, strategie, spaţiu european al învăţării pe tot parcursul vieţii |
||||||
|