Emotional intelligence as factor of achievement tendency
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1429 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-18 21:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.61:316.477 (1)
Social psychology (960)
Social processes. Social dynamics (578)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Svetlana, AŞEVSCHI, Ioana. Emotional intelligence as factor of achievement tendency. In: EcoSoEn, 2020, nr. 1-2, pp. 173-186. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2020 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Emotional intelligence as factor of achievement tendency

Inteligența emoțională ca factor al motivației de realizare

CZU: 316.61:316.477

Pag. 173-186

Rusnac Svetlana, Aşevschi Ioana
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 iunie 2020


Rezumat

The research presented in this article has as goal to verify the way in which the emotions are used in everyday life taking into account different aspects of emotional intelligence (EI): attitude towards self and others, capacity to communicate; attitude towards life and searching harmony. EI has a major role in creating some healthy interpersonal relations, thus the persons that present high level of EI succeed in being friendly and trustworthy to those with a lower level of EI. As well, those with higher level of EI show a higher degree of empathy in comparison with others and they manage to cope more easily with the difficulties they face. Emotionally intelligent people more frequently tend to achievements, so that persons with high level of EI are characterized with higher achievement motivation, job satisfaction, higher degree of satisfying basic needs and an increased activism. The research was made on a sample of 245 students from University of Political and European Economic Studies “Constantin Stere”, Technical University of Moldova and Free International University of Moldova, the subjects being selected aleatory by randomization technique, aged between 19 and 28 years.

Studiul prezentat în acest articol și-a propus să verifice modul în care sunt utilizate emoțiile în viața de zi cu zi ținând cont de diferite aspecte ale inteligenței emoționale (IE): atitudine față de sine și de ceilalți, capacitatea de a comunica; atitudine față de viață și căutarea armoniei. IE are un rol major în crearea unor relații interpersonale sănătoase și astfel, persoanele care prezintă un nivel ridicat al IE reușesc să fie mai prietenoși și mai demni de încredere față de cei care prezintă un nivel mai scăzut. De asemenea, cei care au un nivel mai mare al IE raportează un grad de empatie mai ridicat față de ceilalți și reușesc să facă față mai ușor dificultăților cu care se confruntă. Persoanele inteligente emoțional mai frecvent se orientează spre succes, astfel încât persoanele cu un nivel înalt al IE se caracterizează printr-o motivaţie mai mare către succes, satisfacţie în muncă, un grad de satisfacţie a necesităţilor de bază mai mare şi un activism sporit. Cercetarea a fost efectuată pe un lot de 245 de studenți din cadrul Universității de Studii Politice și Economice Europene „Constantin Stere”, Universității Tehnice a Moldovei și Universității Libere Internaționale din Moldova, selectați aleatoriu prin tehnica randomizării, cu vârsta cuprinsă între 19 și 28 de ani.

Cuvinte-cheie
emotional intelligence (EI), emotions management, achievement tendency, success,

inteligenţă emoţională (IE), gestionarea emoţiilor, orientare motivațională, succes