Analfabetismul funcțional prin prisma abordării filosofice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
734 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-02 16:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
028.1 (21)
Librarianship (689)
SM ISO690:2012
DMITRIC, Ecaterina. Analfabetismul funcțional prin prisma abordării filosofice. In: Magazin bibliologic, 2020, nr. 1-2, pp. 43-47. ISSN 1857-1476.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Magazin bibliologic
Numărul 1-2 / 2020 / ISSN 1857-1476

Analfabetismul funcțional prin prisma abordării filosofice

Functional illiteracy: a philosophical approach

CZU: 028.1

Pag. 43-47

Dmitric Ecaterina
 
Biblioteca Naţională a Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 aprilie 2020


Rezumat

Analfabetismul funcțional reprezintă o problemă actuală la nivel internațional, dar și național care este un subiect de interes în activitatea bibliotecilor. Scopul articolului constă în sensibilizarea privind fenomenul de analfabetism funcțional și atenuarea acestuia prin dezvoltarea abilităţilor de înțelegere a unui text ale utilizatorilor de bibliotecă, prin utilizarea unor abordări și metode fi losofi ce. Valoarea practică a celor expuse în articol constă în contribuţia bibliotecilor la prevenirea analfabetismului funcțional prin implementarea unor metode inovatoare în activitatea de bibliotecă.

Functional illiteracy is a current problem at both international and national levels, which makes a topic of interest for activity of the libraries. The aim of the article is to raise awareness of a phenomenon “functional illiteracy”, and reducing it through developing in library users some skills of understanding texts, by using philosophical approaches and methods. The practical value of information displayed in the article consists in libraries contribution to prevention functional illiteracy by implementation of innovative methods in library activity.

Cuvinte-cheie
analfabetism funcțional, lectură, metode de lectură,

functional illiteracy, reading, reading methods