Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1147 72 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-08-21 18:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.211.24 (44) |
Kinds of school providing general education (2158) |
SM ISO690:2012 SILISTRARU, Nicolae, BUNDĂ, Carmen. Învăţătorul: autoritate, lider sau model de formare al personalității elevilor din clasele primare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 1(19), pp. 62-71. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.62-71 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||||
Numărul 1(19) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||||
|
||||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.62-71 | ||||||||
CZU: 373.211.24 | ||||||||
Pag. 62-71 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Rolurile de bază ale învăţătorului sunt: planificarea, organizarea, controlul, îndrumarea, evaluarea, consilierea și decizia educaţională. Învăţătorul cu autoritate, ca tip de personalitate, trebuie sa se îmbine armonios cu liderul si cu modelul. Cadrul didactic acţionează ca model în toate situaţiile, independent de voinţa lui şi de faptul că elevul preia elemente pozitive sau negative din comportamentul învăţătorului sau. Acesta este considerentul pentru care învăţătorul trebuie să gestioneze atât elementele directe ale comportamentului său, cât şi pe cele indirecte. |
||||||||
Cuvinte-cheie învăţător, autoritate, model, elev, personalitate, manager, leadership, stiluri de comunicare, competențe, teacher, authority, model, pupil, personality, manager, leadership, stiles of communication, competences |
||||||||
|