Repere disciplinare și transdisciplinare ale formării la elevi a comportamentului orientat spre asigurarea securității personale în contextul curriculumului pentru învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
798 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 09:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.015.3 (61)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2118)
SM ISO690:2012
CUTASEVICI, Angela. Repere disciplinare și transdisciplinare ale formării la elevi a comportamentului orientat spre asigurarea securității personale în contextul curriculumului pentru învățământul primar. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 1-2 martie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 1, pp. 11-18. ISBN 978-9975-76-271-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 1, 2019
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 1-2 martie 2019

Repere disciplinare și transdisciplinare ale formării la elevi a comportamentului orientat spre asigurarea securității personale în contextul curriculumului pentru învățământul primar

CZU: 373.3.015.3

Pag. 11-18

Cutasevici Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2020


Rezumat

În acest articol este abordată problematica educației pentru securitate personală, evidențiind necesitatea formării comportamentului orientat spre asigurarea securității personale de la cea mai fragedă vârstă. Se precizează noi provocări pentru securitatea personală a elevilor provenite din mediul online, se specifică noi termeni aferenți acestor provocări, care au prind viață în ultimii ani în științele și practica educației. Se elucidează reperele disciplinare și transdisciplinare ale formării comportamentului vizat în contextul curriculumului pentru învățământul primar (2018) și se argumentează necesitatea educației parentale pe direcția abordată.

 This article addresses the issue of personal security education, highlighting the need to develop behavior oriented to ensuring personal security from the earliest age. There are new challenges for the personal security of students from the online environment, new terms for these challenges that have come to life in recent years in the science and practice of education. It elucidates the disciplinary and transdisciplinary milestones of the behavioral training in the context of the curriculum for primary education (2018) and argues the need for parental education in the direction addressed.

Cuvinte-cheie
securitate personală, educație pentru securitate personală, securitate în mediul online, învăţământ primar, curriculum, disciplinaritate, transdisciplinaritate, educație parentală,

personal security, personal security education, online security, primary education, curriculum, disciplinarity, transdisciplinarity, parental education