Impactul formarii continue a cadrelor didactice la matematică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1019 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 21:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.8+37.016:51 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (276)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Matematică (1675)
SM ISO690:2012
GREMALSCHI, Anatol, LUPU, Ilie. Impactul formarii continue a cadrelor didactice la matematică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 1(15), pp. 7-13. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(15) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Impactul formarii continue a cadrelor didactice la matematică

The impact of the continuous formation of the teachers of mathematics

CZU: 377.8+37.016:51

Pag. 7-13

Gremalschi Anatol1, Lupu Ilie2
 
1 Institutul de Politici Publice,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 31 iulie 2019


Rezumat

Este evaluat impactul formării continue asupra atractivității disciplinei școlare Matematica și rezultatelor învățării demonstrate de elevi. Atractivitatea disciplinei este măsurată prin ponderea absolvenților de licee ce au ales să susțină Matematica în cadrul examenelor de bacalaureat. În calitate de rezultate ale învățării sunt considerate notele medii la matematică, luate de elevi în cadrul evaluărilor naționale. S-a constatat că în cazul cadrelor didactice ce au urmat formări continue certificate atractivitatea Matematicii crește. Totodată, ipoteza referitoare la faptul că elevii ce sunt învățați de cadre didactice ce au urmat cursuri de formare continuă la Matematică demonstrează rezultate mai bune ale învățării a fost respinsă.

The impact of continuous training on the attractiveness of the Math school discipline and learning outcomes demonstrated by students is assessed. The attractiveness of the discipline is measured by the share of high school graduates who have chosen Math in the baccalaureate examinations. As learning outcomes, the average grades in mathematics taken by pupils in national evaluations are considered. It has been found that in the case of teachers who have undergone continuous training, the attractiveness of Math increases. At the same time, the hypothesis that students taught by teachers who have undergone continuous training in Math would receive higher grades has been rejected.

Cuvinte-cheie
matematică, formarea continuă, cadre didactice, rezultatele învățării,

mathematics, Continuous training, teachers, learning outcomes