Educarea limbajului şi rolul limbii în educaţie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1358 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 22:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1'1 (4)
Probleme generale de didactică și metodică (1235)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1472)
SM ISO690:2012
IONAŞ, Anatol. Educarea limbajului şi rolul limbii în educaţie. In: Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane, Ed. 1, 24-25 noiembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2017, Ediția 1, pp. 258-261.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane
Ediția 1, 2017
Conferința "Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane"
1, Chișinău, Moldova, 24-25 noiembrie 2017

Educarea limbajului şi rolul limbii în educaţie

CZU: 37.02:811.135.1'1

Pag. 258-261

Ionaş Anatol
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2018


Rezumat

Procesul didactic modern al limbii române este direcţionat spre abordarea funcţională şi aplicativă a unor cunoştinţe gramaticale în calitatea lor de elemente ce influenţează structura unei comunicări corecte şi eficiente. Cunoaşterea fundamentală a gramaticii limbii române e o premisă indispensabilă pentru însuşirea operativă a tuturor obiectelor de studiu, ajutându-i pe elevi (vorbitori) să-şi perfecţioneze, concomitent, gândirea ştiinţifică şi cea intuitivă (artistică).

The modern didactic process of the Romanian Language is oriented to functional and aplicative approach of some grammatical knowledge with its quality of elements what influence the structure of a correct and an efficient communication. The fundamental knowledge of the Romanian language grammar is an indispensable prerequisite for the operative learning of the whole studying objectives, helping the pupils (speakers) to cultivate, simultaneously, scientific thinking and intuitive one (artistical).

Cuvinte-cheie
competenţă (lingvistică şi de comunicare), performanţă (lingvistică şi de comunicare), educarea limbajului, cod lingvistic, semnificat, semnificant, comunicare interpersonală, problemă de comunicare etc.