Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 11:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811'135.1'276.6 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4064) |
Limbi (3292) |
![]() BUSUIOC, Aliona, VÎNTU, Victoria. Orientarea profesională şi aspectele competenţei de comunicare în cunoaşterea limbajului de specialitate. In: Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane, Ed. 1, 24-25 noiembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2017, Ediția 1, pp. 18-21. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane Ediția 1, 2017 |
||||||
Conferința "Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane" 1, Chișinău, Moldova, 24-25 noiembrie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:811'135.1'276.6 | ||||||
Pag. 18-21 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Common European Framework of Reference for Languages establishes, during the process of the foreign language study, the formation and development of several competencies. The formation of competencies specific for teaching foreign languages is possible through sub-competencies, which could be achieved using a set of learning and evaluation activities. By making the transition from a communication competence to a professional communication competence, the knowledge of the specialized language will guide the foreign medicine practitioner in the professional development, in its social and professional integration, becoming a component part of an active participant in deliberations, examinations, dialogues, exchange of opinions, analyzes etc. |
||||||
Cuvinte-cheie professional communication competence, specialized language, professional orientation, Romanian as a foreign language |
||||||
|