Articolul precedent |
Articolul urmator |
659 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-26 16:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:81'243:004 (5) |
Probleme generale de didactică și metodică (1234) |
Lingvistică. Limbi (5113) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4253) |
SM ISO690:2012 HÎRBU, Stella. Facilităţile şi limitele utilizării tehnologiilor informaţionale şi de comunicare în procesul de predare-învăţare-evaluare a limbilor străine. In: Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii, 25-26 septembrie 2015, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2015, Vol. 4, Partea I, pp. 82-85. ISBN 978-9975-75-773-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii Vol. 4, Partea I, 2015 |
||||||
Conferința "Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii" Chişinău, Moldova, 25-26 septembrie 2015 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:81'243:004 | ||||||
JEL: A23 | ||||||
Pag. 82-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This paper deals with the identification of facilities and limits of Computer Assisted Language Learning. CALL represents a great opportunity to make foreign language classes more attractive and exciting, but it also requires that language teachers become computer literates. No doubt, computer is an excellent teaching tool, especially in teaching languages in any aspect, be it vocabulary, grammar, composition, pronunciation, or other linguistic and pragmatic-communicative skill. CALL offers language teachers and their students an amount of activities, which carefully planned and structured, will contribute to foreign language acquisition, as well as to improving language performance. Computers will never replace teachers, but teachers who use computers will replace those who do not use them. |
||||||
Cuvinte-cheie Computer Assisted Language Learning (CALL), Information and communications technology (ICT), Computer-Mediated Communication (CMC), blended learning, Virtual Learning Environment, multimedia |
||||||
|